Studii de vânzări

Lider pe piața locală, în cei peste 25 de ani de experiență, Cegedim s-a axat pe susținerea companiilor producătoare, de distribuție și de vânzare cu amănuntul a medicamentelor, produselor OTC, a suplimentelor nutriționale precum și a dermatocosmeticelor, printr-un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii, având în prezent un număr de peste 90 de clienți pe acest segment.

Soluția Pharma & Hospital ReportTM

Pe baza unei metode de proiecție certificată și validată de o experiență acumulată în cei 25 de ani de la prima ediție, PHARMA & HOSPITAL REPORTTM oferă imaginea consumului real de medicamente, neafectată de nivelul stocurilor sau al altor tranzacții comerciale din lanțul de aprovizionare.
Soluția PHARMA & HOSPITAL REPORTTM contribuie la:

Managementul performanței

  • Analiza pieței farmaceutice în ceea ce privește consumul de medicamente (sell-out), pentru a evalua performanța unei companii față de concurenții săi

Business development

  • Fundamentarea deciziilor manageriale, în scopul creșterii sau consolidării avantajelor competitive

Marketing

  • Fundamentarea planurilor de marketing la capitolul de analiză a pieței și a competiției

Marketing & Vânzări

  • Evaluarea eficacității diferitelor acțiuni de marketing și vânzări, pe baza rezultatelor în vânzări

Soluția Territory MonitorTM

Pe fondul creșterii preocupării managerilor de vânzări de a evalua rezultatele eforturilor promoționale prin datele de vânzări, este de remarcat orientarea acestora către o analiză detaliată a consumurilor de medicamente, la nivelul fiecărui teritoriu.

Fenomene complexe pe lanțul de aprovizionare, cum ar fi comerțul paralel sau nivelul fluctuant al stocurilor din farmaciile de retail, fac dificilă însă estimarea cererii reale de pe piață la nivel teritorial, fără a ține cont și de datele privind ieșirile de medicamente (sell-out) din farmacii.

Combinația seturilor de date (sell-in & sell-out) permite profesioniștilor din vânzări o planificare solidă a activității echipelor de promovare sau comerciale, precum și o evaluare corectă a rezultatelor lor. În detaliu, utilizarea datelor Territory MonitorTM asigură:

Managementul vânzărilor

  • Stabilirea obiectivelor de vânzări la nivel local pe baza informațiilor privind potențialul fiecărui district sau teritoriu

Monitorizarea vânzărilor

  • Monitorizarea volumelor lunare de vânzări către pacienți folosind KPI specifici, pentru evaluarea continuă a performanței produselor proprii în comparație cu competitorii lor

Analiza competiției

  • Perspective specifice cu privire la strategia de vânzări a concurenței la nivel de județ, comparând tendințele în vânzări sell-in vs sell-out

Marketing

  • Măsurarea eficacității campaniilor de marketing și a programelor de comunicare cu pacienții din farmaciile de retail, în scopul creșterii cererii

Soluția National/District Sell-In Report

În 2012 Cegedim a lansat NATIONAL/DISTRICT SELL IN REPORT – date de vânzări privind intrările de medicamente în farmacii (sell-in), agregate la nivel național/județean. Odată cu datele naționale sell-in, profesioniștii din industria farmaceutică au la dispoziție întregul set de instrumente pentru analiza pieței de medicamente în formate variate (sell-in vs sell-out, respectiv național vs regional), corespunzător necesităților fiecărei companii farmaceutice.
Soluția NATIONAL/DISTRICT SELL – IN REPORT contribuie la:

Aprovizionare strategică, adaptată la dinamica pieței

  • Evaluarea pieței farmaceutice de distribuție din punctul de vedere al dimensiunii și dinamicii acesteia și comparația cu piața de consum

Monitorizarea pieței

  • Monitorizarea fenomenelor specifice din lanțul de aprovizionare cum ar fi nivelul stocurilor sau comerțul paralel

Logistică

  • Fundamentarea planurilor strategice pe diferite verigi ale lanțului de aprovizionare

Marketing & Vânzări

  • Evaluarea eficienței diferitelor acțiuni de marketing și vânzări pe baza rezultatelor în vânzări

Soluția infoSantéTM

Creșterea gradului de complexitate al pieței farmaceutice necesită din partea managerilor de vânzări o abordare distinctă la nivel național față de analiza detaliată la nivelul fiecărui teritoriu (regiune, județ, UGATM).

În anul 2003 Cegedim Romania a lansat un dublu parteneriat cu producătorii și distribuitorii de medicamente, făcând posibilă circulația fluxului de informație dintre aceștia. Cu ajutorul InfoSante companiile farmaceutice, producători și distribuitori de medicamente au pus bazele unui sistem eficient de management al forței de promovare sau a forței de vânzări. InfoSante a demonstrat cum informația cumulată, standardizată și prelucrată este capabilă să genereze valoare adăugată.

Soluția INFOSANTETM contribuie la:

Planificarea vânzărilor

  • Alocarea teritorială a forței de promovare pe baza analizei potențialului fiecărei UGATM sau județ, pentru fiecare arie terapeutică din portofoliu

Monitorizarea vânzărilor

  • Monitorizarea performanței forței de promovare pe baza rezultatelor în vânzări, măsurate obiectiv prin intermediul unor indicatori specifici de performanță

Managementul vânzărilor

  • Răspunsul rapid și adecvat la schimbările din piață

Soluția GeoCubeTM

GeoCubeTM este o soluție special dezvoltată de Cegedim pentru distribuitorii de medicamente, ca parte a parteneriatului început cu aceștia în anul 2003.

Cu ajutorul GeoCube distribuitorii au pus bazele unui sistem eficient de management al forței de vânzări. GeoCube a demonstrat cum informația cumulată, standardizată și prelucrată este capabilă să genereze valoare adăugată în cadrul parteneriatului cu furnizorii de date.

Soluția GEOCUBETM contribuie la:

Planificarea vânzărilor

  • Identificarea potențialului de vânzări al fiecărei zone sau teritoriu și particularizare avansată în alocarea teritorială a echipelor comerciale, pe canale de  distribuție

Monitorizarea vânzărilor

  • Monitorizarea performanței forței de promovare pe baza rezultatelor în vânzări, măsurate obiectiv prin intermediul unor indicatori specifici de performanță

Managementul vânzărilor

  • Răspunsul rapid și adecvat la schimbările din piață

Soluția Pharmacy Index

Pharmacy Index a apărut în anul 2008 ca un serviciu derivat din datele referitoare la intrările de medicamente în farmaciile de retail (sell-in).
Specificitatea pieței farmaceutice de retail impune alocarea rațională a resurselor de marketing și vânzări prin identificarea acelui segment de farmacii care creează premisele îndeplinirii indicatorilor de eficiență planificați. În urma procesului de segmentare se poate face adresarea segmentelor țintă. Sunt eliminate astfel activitățile neprofitabile către segmente cu potențial redus, redirecționând resurse importante către farmaciile cu potențial.

Planificarea vânzărilor

  • Furnizează informații esențiale pentru stabilirea de obiective de vânzări, specifice fiecărui segment. Oferă o foarte mare flexibilitate în alegerea criteriilor de segmentare: Rx vs OTC, Originale vs Generice, arii terapeutice (ATC) sau molecule specifice

Marketing & Vânzări

  • Folosind PHARMACY INDEX managerii de vânzări din farmacii vor construi strategii de marketing și vânzări diferențiate, în concordanță cu obiectivele stabilite pentru fiecare dintre segmentele țintă

Managementul vânzărilor

  • Permite identificarea efectelor în vânzări ale diverselor acțiuni și campanii de promovare pe fiecare segment țintă și urmărirea dinamicii farmaciilor în timp, prin trecerea acestora dintr-o categorie de turnover în alta

Soluția Rx Dispenser

Rx Dispenser reprezintă un studiu complementar datelor naționale de vânzari, oferind perspectiva unică a datelor de prescriere. Rx Dispenser furnizează informații cantitative și calitative rezultate din prelucrarea datelor din rețetele electronice anonimizate la sursă, dintr-un segment reprezentativ de farmacii de retail (independente și lanțuri de farmacii). În funcție de nevoile clienților, conține teme specifice de analiză rezultate din rețetele electronice.

În combinație cu RWE, datele privind eliberarea de medicamente pot furniza o oportunitate unică de a compara preferința de brand a medicilor pe fiecare patologie, cu medicamentele eliberate efectiv din farmacii.

 Soluția Rx DISPENSER contribuie la:

Cercetare de piață

  • Furnizează date de cercetare de piață esențiale în studiile de pre-lansare, cum ar fi: profilul pacienților (vârstă, sex, co-morbidități), sursa prescripției și modalitățile actuale de tratament, nivelul de compensare și costul tratamentului pe categorii de persoane asigurate, regimul de dozare etc.

Marketing & Vânzări

  • Monitorizează dinamica comportamentului actual de prescriere, printre altele și ca urmare a eforturilor de promovare desfășurate de companiile farmaceutice și validează ipotezele de marketing în ceea ce privește acest  comportament

Market Access

  • Rx Dispenser poate furniza argumente bazate pe date concrete în ceea ce privește potentialul în pacienți cu o anumită patologie sau în scopul de a evalua eficacitatea tratamentelor pentru diferite tipuri de pacienți (analize de timp)

Finance

  • Furnizează date de comparație pentru evaluarea taxei claw-back

Date privind consumul de produse dermato-cosmetice în farmaciile de retail

Identificând o nevoie a companiilor din sectorul produselor dermatocosmetice și beneficiind de o experiență de peste 25 de ani în domeniul procesării datelor de vânzări de medicamente, Cegedim România a lansat o nouă linie de business, în afara industriei farmaceutice.
Soluția DERMATOCOSMETICE REPORT contribuie la:

Marketing management

  • Permite analiza pieței de dermatocosmetice în ansamblu și a ariilor de interes pentru o companie, la nivelul consumului de către pacienți sau consumatori

Analiza pieței

  • Permite analiza propriilor produse vs competitori pentru a măsura eficacitatea strategiilor și tacticilor de promovare precum și monitorizarea ciclului de viață al produselor pe piața locală

Marketing & Vânzări

  • Răspunde necesitaților de raportare ale companiilor asupra pieței, performanțelor companiei și competitorilor

Business Development

  • Oferă suport strategic pentru planurile de dezvoltare prin identificarea oportunităților pieței

Soluția Software Advertising

Oferă companiilor farmaceutice un canal alternativ în cadrul mixului de comunicare către un public țintă specializat, farmaciști și medici care operează cu aplicațiile Pharmec Farmacie și Pharmec Cabinet. Facilitează o expunere semnificativă (reach) către o audiență reprezentând 35% din farmaciștii din farmaciile de circuit deschis și 25% din totalul medicilor de familie.
Soluția SOFTWARE ADVERTISING contribuie la:

Marketing și Comunicare

  • Oferă oportunitatea accesării unor canale alternative sau complementare de promovare comparativ cu vizitele reprezentanților medicali, cu posibile reduceri de costuri

Promovarea vânzărilor

  • Stimulează cererea și contribuie la creșterea notorietății de brand în cazul produselor existente și la creșterea gradului de adopție în prescriere a medicamentelor și suplimentelor alimentare noi

Evaluarea rezultatelor

  • Asigură evaluarea rezultatelor campaniilor de promovare prin monitorizarea afișărilor și a vânzărilor aferente din timpul campaniei, până la nivel de județ sau localitate

Doriți să aflați mai multe?

Ne-ar plăcea să luăm legătura cu dvs.!

Dacă aveți o întrebare sau doriți mai multe informații despre produsele și serviciile noastre, contactați-ne.